logo design

Få lavet et skarpt logo design

Få lavet et skarpt logo design

editorial

Har du en virksomhed, er det vigtigt at have en skarp visuel identitet og et logo som huskes af kunder og mulige kunder. Din visuelle identitet er din virksomheds ansigt udad til og er her du har chancen for at give et godt og overbevisende første håndsindtryk. Det kan virke overfladisk, at et godt udført logo er medvirkende til om en kunde vælger at kontakte dig, men sådan er virkeligheden. Det svarer lidt til at stå og kigge på vin. Her vælger man ofte ud fra etiketten, om man syntes den er pæn med mindre man kender vinen og har smagt den før.

Hvordan ser et skarps logo ud?

Et godt skarpt logo er enkelt i sit udtryk, samtidig med at det viser hvad firmaet står for. Hvis du f.eks. har en social ansvarlig virksomhed med en grøn profil der primært henvender sig til unge, er det vigtigt at det er det din visuelle identitet og logo udtrykker. Derfor er det en god ide at have en grafiker med ind over, når der skal laves en overordnet strategi og identiteten skal udformes. Det kunne f.eks. være logoshop.dk

Som nævnt er et godt logo enkelt og nemt at huske, samtidig skal det være muligt at det er genkendeligt på en telefon, hvor det ofte er så lille som 1 cm. til at det kan fungere på en computer, markedsførnings materiale og kæmpe store billboards. Prøv at tænke på alle de logoer du kan huske og hvor enkle de egentlig er. Facebooks lille hvide f på en blå baggrund, udtrykker det op smukkeste vis at enkelt fungere.

Ikke nogen let opgave. Det er derfor, at det kan blive en dyr fornøjelse ikke at få lavet det ordentligt fra starten af. Det kan koste dig mange penge at vælge, at spare på dette punkt.