c more

Hvad er fair at betale for C More

Hvad er fair at betale for C More

editorial

C More er én blandt mange udbud af streamingtjenester, der er kommet på markedet i løbet af de sidste få år – og der vil nok stadig komme flere til.

Nogle vil måske bukke under, for selvom man kan sortere mellem de streamingtjenester efter, hvad man lige gerne vil se, så handler det for den enkelte tjeneste om, at man holder kunderne hos dem, så de kan vise for deres investorer, at der er nok personer, der bliver hos dem.

Det kan da også tænkes, at vi ender i en situation, hvor nogle af disse streamingtjenester fusionerer og slår sig sammen, fordi det bedste kan betale sig for de enkelte tjenester – måske bliver de ligefrem opkøbt af andre og indgår under en anden tjeneste under opkøberens navn, eller man skaber et nyt navn.

Det er jo lidt som Det vilde vesten lige nu, hvor alle forsøger at få en bid af kagen og placere sig på markedet, mens der stadig er plads.

Helst vil man jo gerne være med til at definere markedet, så man kan være den vigtigste udbyder på dette område og være med til at sætte reglerne for, hvordan man gør, så andre følger efter en, og man ikke behøver følge andre.

Et eksempel herpå kan være at se på prisen, for man skal jo gerne være konkurrencedygtig med de andre, men man må heller ikke sætte prisen for lavt, så man ikke tjener noget på det, men hvis det bliver for højt, så bliver kunderne væk – også selvom man har noget godt indhold.

Det er ikke sikkert, at man kan prutte sig til en pris fra forbrugerens side, men måske kan man ringe eller skrive til C More og andre og høre, om man kan få et lukrativt tilbud.

Der er jo ikke så meget at tabe ved at prøve.